Michael Nash
galeria fotograficzna
Warszawa
1946
Michael Nash
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

 

Fotograf Michael Nash podczas swojej pracy w Warszawie używał specjalnego tła - stafażu, którym chciał przykryć las ruin. Jego praca to przykład tak naprawdę fotografii w fotografii. Co niektórzy uważają, że zaprezentowana praca to jedna z najciekawszych fotografii wykonanych przez Michaela Nasha (Associated Press). Zdjęcie Michaela Nasha zostało również opublikowane przez Mike Johnstona w 2013 roku w „The Online Photographer”. Zastanawiający jest również fakt powracających pytań związanych ze współczesnym stanem fotografii cyfrowej, która bez większej refleksji używa, nie tylko wielokrotnie powtarzanych schematów kopiuj wklej, Photo Shopa i programów AI, aby nie tylko zretuszować zdjęcie, pokolorować, ale dokonać transformacji w czasie i przestrzeni. Te wszystkie zabiegi przeprowadzane przez oddziały mistrzów (Adobe PS) są dzisiaj nieodłącznie stosowanym zabiegiem. Pytania dotyczą nie tylko tego, jakie są granice ingerencji w obraz dokumentalny, ale głębszych refleksji na temat końca fotografii i początku czegoś zupełnie nowego. Ciekawe tylko czego. Czy można nazwać to końcem fotografii? Jaka jest relacja tych wszystkich pytań z fotografią Nasha? Zdjęcie Michaela Nasha zrobiło ostatnio niebywałą karierę na fejsbuku i było często laikowane jako legendarne, powojenne, warszawskie zdjęcie.


Photographer Michael Nash  photographing a woman in Warsaw, Poland in November 1946.

Poniżej zdjęcie oryginalne bez koloryzacji i zabiegów retuszujących.


X

ciemnia.org

Dziękujemy za zaufanie. Ta fotografia jest chroniona.